Infotech Enterprises, werd bekroond met de ‘Highest Productivity Supplier Award’ en de ‘Innovation Award’ bij de Pratt & Whitney-top in erkenning voor hun werk in 2013.

Hyderabad, India, 22 januari 2014: – Het toonaangevende wereldwijde bedrijf voor engineering-oplossingen, Infotech Enterprises, werd bekroond met de “Highest Productivity Supplier Award’ en de “Innovation Award’ bij de Pratt & Whitney-top in erkenning voor hun werk in 2013. Dr. Jayant Sabnis, Vice President, Engineering, Module Centers, Pratt & Whitney, presenteerde de awards aan de heer Raj Patro, Vice President, Infotech Pratt & Whitney CoE en Michael Mike, AVP, Business Development, Infotech Enterprises. De top werd gehouden in The Hangar, het museum van Pratt & Whitney in East Hartford, CT.

Infotech heeft deze award gewonnen te midden van stevige concurrentie van andere toonaangevende engineering-design leveranciers wereldwijd. Sommige van de productiviteitsinzendingen van Infotech hebben te maken met projecten waarvoor patentaanvragen zijn ingediend bij Pratt & Whitney.

“Met een dubbele winst is dit een zeer trots moment voor Infotech Enterprises. De ‘Highest Productivity Supplier Award’ en de ‘Innovation Award’ van Pratt & Whitney vernieuwen het vertrouwen in ons leiderschap om end-to-end wereldwijde aerospace engineering-oplossingen te leveren”, zei Krishna Bodanapu, President & Chief Operating Officer, Infotech Enterprises.

Infotech heeft uitgebreide design-engineering capaciteiten ontwikkelt in vliegtuigmotoren, daarbij aanzienlijk bijdragend aan de wereldwijde engineering-inspanning voor de PurePower® motor. Infotech is de ontvanger van de “Highest Productivity Supplier Award’ in 2009, 2011, 2012, 2013 en de ‘Innovation Award’ in 2011 en 2013, beide van Pratt & Whitney, USA.

In reactie op de awards zei Rajendra Velagapudi, Senior Vice President en hoofd – Aerospace Business Unit, Infotech Enterprises: “Onze klanten in de ruimtevaart- en defensie-industrie zoeken naar partners met bewezen expertise in duurzame waardecreatie en ook innovatieve en geoptimaliseerde engineering-oplossingen. We zijn blij dat Pratt & Whitney onze toewijding aan innovatie en productiviteit erkent die nu deel uitmaken van de cultuur van Infotech Enterprises.”

In de afgelopen 13 jaar heeft Infotech Enterprises high-end engineering-diensten geleverd aan de vliegtuigmotoren en ruimtevaartsystemen uit het productportfolio van United Technologies Group over civiele en militaire programma’s. De wereldwijde samenwerkingsbenadering voor engineering van Infotech Enterprises helpt ruimtevaart- en defensiebedrijven om te innoveren en te bouwen aan een duurzaam concurrentievoordeel, terwijl ze hun kerncompetenties verbeteren en intellectueel eigendom beschermen. Infotech Enterprises is werkzaam met robuuste bedrijfsprocessen en heeft een intensieve focus op het creëren van bedrijfsimpact om design engineering op subsysteem niveau te leveren (van concept tot kwalificatie) voor de grote lucht-en ruimtevaartfabrikanten over de hele wereld.

Over Infotech Enterprises

Infotech Enterprises verzorgt leidende oplossingen, inclusief productontwikkeling en levenscyclusondersteuning, verwerking, netwerkontwerp en optimalisering, en databeheeroplossingen voor vooraanstaande organisaties wereldwijd. Het bedrijf helpt zijn klanten om vernieuwende producten sneller te ontwerpen, R&D kosten te optimaliseren, marktaandeel te vergroten, operationele doeltreffendheid te verbeteren en het rendement op investering te maximaliseren. Infotech Enterprises had in 2012-13 een omzet van 345 miljoen Amerikaanse dollars en meer dan 12.000 partners op 38 locaties over de hele wereld. Het bedrijf is een openbare naamloze vennootschap en is ingeschreven op de NSE en BSE aandelenbeurs in India.

Persbericht als PDF-document

Kshitij Sharma