Infotech Enterprises koopt Softential, Inc. Versterkt het dienstenaanbod aan telecom en zakelijke klanten

Hyderabad, 7 maart 2014: Infotech Enterprises Limited (Infotech) heeft vandaag bekend gemaakt dat haar volledige dochteronderneming, Infotech Enterprises America, Inc. een definitieve overeenkomst heeft getekend om Softential, Inc. (Softential), met een hoofdkantoor in Herndon, Virginia, te kopen.

Softential, Inc. heeft meer dan 10 jaar ervaring en een uitstekende staat van dienst op het gebied van Service Management en Service Assurance oplossingen voor telecommunicatie- en kabelbedrijven, voor zakelijke klanten en de publieke sector. Softential mengt sterke domeinkennis met betrekking tot netwerken met activiteiten waarbij wereldwijd diensten worden aangeboden, en ze ontwerpen, implementeren en beheren systemen en toepassingen waarmee klanten in real time de prestaties van hun communicatienetwerken en zakelijke diensten betrouwbaar kunnen bewaken en controleren. De aankoop versterkt de afdeling telecommunicatie van Infotech met 140 ervaren, wereldwijd inzetbare deskundigen.

Infotech is een erkend leider voor het leveren van ontwerptechniek, netwerk engineering & operationeel ondersteunende diensten en datatransformatie diensten aan klanten over de hele wereld. Het bedrijf heeft een aanzienlijke marktpositie verworven en is op de lange termijn betrokken bij communicatie dienstverleners, netwerkbeheerders van elektrische distributie en productiebedrijven in verschillende industriebranches. Het helpt het wereldwijde ontwerp van communicatie in de industrie, de bouw en aanleg van netwerken van de volgende generatie en het verbetert de kwaliteit van de dienstverlening aan hun klanten. Om de focus meer op dit segment te leggen en de waardepropositie in haar “netwerk prestatie….afgeleverd” te versterken is Infotech blij de aankoop van Softential, Inc. te kunnen aankondigen. Een aankoop die contant betaald werd en die direct aan de winst zal bijdragen.

Door gebruik te maken van hun gecombineerde en aanvullende sterke punten, zullen Infotech en Softential een verkleinde, rendabele en wereldwijd geleverde serviceproposite aan hun klanten bieden, zodat deze hun netwerk operatiecentra en datacentra efficiënter kunnen plannen, bouwen en exploiteren. De daaruit volgende synergie maken het voor Infotech mogelijk om haar dienstenportfolio uit te breiden voor bestaande klanten terwijl ook de expansie in nieuwe geografische markten ondersteund wordt.

Mr. Srinivas Tipirneni, President Softential, Inc. zei “wij zijn blij om deel te gaan uitmaken van de Infotech-familie. In de loop der jaren heeft Softential een onberispelijke staat van dienst opgebouwd voor wat betreft de levering van diensten, een klantenbestand voor op de lange termijn en een gedifferentieerd aanbod. Deze alliantie biedt een schaalbaar platform voor het vergroten van de strategische waarde en biedt mogelijkheden voor kruisbestuiving bij aanbiedingen binnen het gehele gecombineerde klantenbestand. Isoftential heeft in Infotech een partner gevonden die strategisch is afgestemd op haar business en wiens wereldwijde aanwezigheid en financiële kracht van immens belang zal zijn. Mijn team kijkt uit naar de samenwerking met onze nieuwe collega’s en naar het gezamenlijk bereiken van onze gedeelde groeiambitie.”

Als commentaar op de aankoop zei, Mr. John Renard, directeur en hoofd van de zakelijke eenheid Telecom en Nutsbedrijven van Infotech Enterprises Ltd. “Softential is een geweldig bedrijf en ik ben heel blij dat we nauw met Srini Tipirneni en zijn team kunnen gaan samenwerken. Met hun sterke technische en domeinkennis in combinatie met bewezen vermogen om wereldwijd te leveren, zal Softential uitstekend in de Infotech-familie passen. Ik geloof er sterk in dat de combinatie heel aantrekkelijk zal zijn voor de bestaande klanten van beide ondernemingen.”

Over Infotech Enterprises:

Infotech Enterprises is opgericht in 1999 en biedt toonaangevende bouwkundige oplossingen, inclusief productontwikkeling en levenscyclusondersteuning, verwerking, netwerk- en inhoudsconstructie voor toonaangevende organisaties over de hele wereld. Met meer dan twee decennia van voortdurende groei maakt Infotech gebruik van een model van wereldwijde levering en samenwerkingsbouwkunde om meetbare en substantiële voordelen voor zijn klanten te bewerkstelligen. Infotech Enterprises is de ideale partner voor organisaties die innovatieve producten sneller willen ontwerpen, onderzoeks- en ontwikkelingskosten willen optimaliseren, hun marktaandeel willen vergroten, de operationele efficiëntie willen verbeteren of het rendement op investeringen in netwerken willen maximaliseren.

Infotech heeft meer dan 11.000 medewerkers verspreid over 38 wereldwijde locaties. We kiezen voor een proactieve benadering van onze klanten met onze hooggewaardeerde leveringscentra in Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Azië en Oceanië. Onze klanten bestrijken vele industriën als ruimtevaart, consumenten, energie, medisch, zwaar materieel, olie en gas, mijnbouw, HiTech, transport, telecommunicatie en nutsbedrijven inclusief 22 ‘Fortune 500’ en 27 ‘Global 500’ blue chip organisaties. Voor meer informatie, bezoek www.cyient.com.

Om diensten te creëren en te leveren die de verwachtingen van de klanten consequent overtreffen en hun zakelijke flexibiliteit verhogen, gebruikt Infotech een rechtskader van solide interne processen om IP-beveiliging te verzekeren en de kwaliteit van oplossingen en tijdige levering te garanderen. Infotech richt zich op de regels van de kunst in de industrie, internationaal vermaarde normen en rechtskaders, waaronder International Standards Organization (ISO) 9001:2008, Information Security 27001:2005, Medical Devices (ISO 13485), Aerospace (AS9100 C), IRIS Rev 02, CMMI Dev 1.3 en TL 9000 R5.0.

Infotech Enterprises staat genoteerd op de NSE- en BSE-beurs in India.

Persbericht als PDF-document

Press(at)cyient.com