Cyient wint nationale prijs van het ICSI voor excellent bedrijfsbestuur 2014

Hyderabad, India, 22 december 2014 – De nationale prijs van Institute of Company Secretaries of India (ICSI) voor excellent bedrijfsbestuur 2014 is toegekend aan Cyient, als erkenning van de door het bedrijf ingestelde hoogste niveaus van transparantie en bestuurspraktijken. Honorable Union Minister for Law and Justice, Mr. DV Sadananda Gowda, reikte de prijs uit aan de oprichter en Executive Chairman van Cyient, Dr. BVR Mohan Reddy, en de secretaris van het bedrijf, Sudheendhra Putty, in een ceremonie gehouden door ICSI in New Delhi op 19 december.

Bij ontvangst van de prijs zei Dr. BVR Mohan Reddy: “Het is waarachtig een moment van trots en eer voor Cyient om de ICSI-prijs te ontvangen. Cyient is gebouwd op een fundament van waarden. Waarden staan voor ons voorop (Engels: FIRST – Fairness, Integrity, Respect, Sincerity and Transparency, oftewel eerlijkheid, integriteit, respect, oprechtheid en transparantie), en zijn gestructureerd met vier pijlers van kracht (aandeelhouders, klanten, medewerkers en de samenleving). De inzet van het bedrijf voor het creëren van aandeelhouderswaarde, klanttevredenheid en emancipatie van werknemers blijkt uit de volharding in het opstellen van bestuursprocessen en -procedures, robuuste interne processen ter waarborging van de veiligheid van intellectueel eigendom, open-deurbeleid voor het oplossen van klachten van werknemers, en eerlijke en open communicatie.”

Cyient erkent ook maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) als een kernelement van een goed bedrijfsbestuur. Cyients MVO-initiatieven worden voortgezet door de Cyient Foundation (voorheen Infotech Enterprises Charitable Trust) en gaan verder dan liefdadigheid. De stichting ontplooit een reeks initiatieven die gericht zijn op het verstrekken van onderwijs aan kansarme kinderen, en holistische ontwikkeling en duurzaamheid in de gemeenschap.

De nationale prijs van het ICSI voor excellent bedrijfsbestuur werd ingesteld in 2001. De jury van 2014 bestaat uit vooraanstaande leden onder leiding van Honorable Justice MN Venkatachaliah, voormalig opperrechter van India.

Over Cyient Limited

Cyient Limited is een engineering-, netwerk-en operations-oplossingen bedrijf met haar hoofdkantoor in Hyderabad, India. Meer dan 12.500 vennoten in 38 locaties wereldwijd passen expertise in industrieën met inbegrip van lucht-en ruimtevaart, consumentenbescherming, energie, medische, olie en gas, mijnbouw, zware apparatuur, halfgeleider-, spoor-vervoer, nutsbedrijven en communicatie toe. Door nauw samen te werken met klanten om op behoeften te anticiperen en om complexe problemen op te lossen, heeft Cyient lange termijn samenwerkingsverbanden met bedrijven over de hele wereld. Dit stelt hen in staat om meer te kunnen doen en verder te kunnen reiken, wat resulteert in een betere toekomst.

Download de PDF.

Indië
Rishi Ghai
rishi.ghai(at)cyient.com