Cyient tekent een definitief verdrag om CERTON Software, Inc. te kopen

De acquisitie van CERTON Software, Inc. (CERTON) zal Cyient’s Aerospace bedrijvigheid versterken door unieke engineering tools gebaseerd op modelsystemen toe te voegen. Hiernaast zullen automatiseringsmogelijkheden, voor bijvoorbeeld veiligheids kritieke systemen, software en elektronische hardware domeinen worden getest. Dit zal Cyient bijstaan in het scheppen van een uniek en gedifferentieerd waardeaanbod aan clienten, waarbij risico’s significant worden gereduceerd en er tijd is om producten in de Avionics ruimte te maken waarbij veiligheid het belangrijkste criterium is.

India, 24 januari, 2017 – Cyient Limited (”Cyient”) heeft via de dochtermaatschappij Cyient Inc, een definitief contract getekend om 100% van de aandelen van CERTON te kopen. CERTON is een IP-gedreven innovatieve provider van levenscyclus ingenieursdiensten voor volledige producten, waarbij er wordt gericht op bedrijven die certificaten goedgekeurd willen hebben voor veiligheidskritieke systemen, ingebedde software, en elektronische hardware. Het bedrijf is gevestigd in Melbourne, Florida. CERTON is opgericht in 2006, en heeft een kernteam van ongeveer 45 personen, met inkomsten van rond de ~$6M en duurzame lage dubbele cijfer EBITDA margins.

CERTON heeft ook een sterke Field Programmable Gate Array (FPGA) en Systems on Chip (SoC) levenscyclusmogelijkheden voor volledige producten. Het bedrijf gaat verder met het bouwen van IP tools voor diverse onderdelen van de Avionics waardeketen, vooral gericht op onafhankelijke verificatie & validatie (V&V). Via zijn gedifferentieerde automatiseringplatformen is CERTON in staat om significatie verbeteringen qua kosten en tijd door te voeren . CERTON heeft ook een sterk team van technische en domeinexperts in Avionics, geleid door Mr. Timothy Stockton. Dit is Cyient’s vijfde acquisitie in de afgelopen twee en een half jaar, gebaseerd op een Design-Build-Maintain strategie. Cyient heeft een sterke geldpositie van $127M en zal verder zoeken voor acquisities die ervoor kunnen zorgen dat het doel van groeien tot industrieleider wordt gehaald.

Anand Parameswaran, Cyient’s Senior Vice President en BU Head voor Aerospace and Defense zei het volgende: ”Cyient heeft een leiderschapspositie in ingenieursdiensten voor de Aerospace and Defense markt. Deze acquisitie zal ervoor zorgen dat Cyient een gedifferentieerde waardeaanbod toevoegt in Avionics, welke goed matcht met onze Aerospace and Defense strategie om een sleutelpositie van Design Led Manufacturing (DLM) te krijgen in deze ruimte. We verwachten dat de industrie verder gaat met investeringen in avionics, gedreven door technologische veranderingen en veroudering. Deze acquisitie zal er dan ook voor zorgen dat de aanwezigheid van Cyient in de avionics markt wordt versterkt. Strenge luchtvaart veiligheidsregels voor hardware en software ontwikkeling voegen significatie inspanning in validatie & verificatie (V&V) toe. Automatiseringsmogelijkheden die CERTON heeft, samen met Cyient’s sterke globale leveringsmogelijkheden, zullen er voor zorgen dat er minder tijd en geld nodig is voor onze clienten.”

De transactie zal EPS geaccrediteerd zijn.

Mr. Timothy Stockton, CEO en oprichter van CERTON heeft gezegd ”We vinden het geweldig om een deel te worden van de Cyient familie. Over de jaren heen heeft CERTON een onberispelijk record van dienstenlevering, lange termijn klantenbestand, en ongeevenaarde mogelijkheid om veiligheidskritieke systemen te ontwikken, valideren en verifieren gebouwd. Deze alliance zorgt voor een schaalbaar platform voor versterkte automatiseringsmogelijkheden, en zorgt ook voor een mogelijkheid waarbij kruisbestuiving plaats kan vinden tussen aanbod in het gecombineerde klantenbestand. In Cyient heeft CERTON een partner gevonden die strategisch gelieerd is aan het bedrijf en wiens globale aanwezigheid en financiele kracht zal zorgen voor enorme waarde. Mijn team en ik kijken erg uit naar werken met Cyient en de applicatie en evolutie van gepatenteerde CERTON technologie. We kijken uit naar het samen realiseren van onze groeiambities.”

Over Cyient Limited

Cyient is een wereldwijde leverancier van engineeringdesign, productie, digitale en technologische diensten. Wij werken samen met onze cliënten om hen te helpen meer te bereiken en samen vorm te geven aan een betere toekomst.

Gesteund door 25 jaar ervaring in de sector, omspant Cyient’s portefeuille productengineering, processengineering, netwerken en operatieve en geospatiale diensten. Onze sector richt zich op lucht-en ruimtevaart en defensie, vervoer per spoor, industrieel, energie, natuurlijke hulpbronnen, communicatie, voorzieningen, geospatiaal, halfgeleider en medisch. Cyient’s domeinkennis, technische expertise en industrie aanbod onderscheidt ons als een ‘Design-Build-Maintain’ partner die verantwoording neemt voor de oplossing over de hele waardeketen van onze cliënten. Met meer dan 13.800 medewerkers in 21 landen, combineert Cyient wereldwijde levering in de directe nabijheid van meer dan 300 cliënten.

Indië
Anirban Sanyal