Cyient neemt Pratt & Whitney Global Services Engineering Asia over

Voegt verdere aftermarket-mogelijkheden toe aan zijn groeiende portfolio van luchtvaartdiensten

Singapore, 22 juli 2015  -Cyient Limited kondigde vandaag de overname van Global Services Engineering Asia, gevestigd in Singapore, van Pratt & Whitney Services Pte Ltd. aan Deze locatie levert reparaties, ontwikkeling en validatie voor motorcomponenten voor aerogasturbines ter ondersteuning van Pratt & Whitney in deze regio.

Krishna Bodanapu, Managing Director en CEO van Cyient Limited stelt, “Cyient is er erg trots op om ons langdurige partnerschap met Pratt & Whitney nog meer te versterken door middel van deze transactie. We kijken ernaar uit de zeer kundige werknemers te verwelkomen binnen de Cyient familie. We streven ernaar de Luchtvaart aftermarket-dienstverlening in deze regio te doen groeien en ons bereik in andere industrieën in Singapore uit te breiden. Dit betekent een significante stap voorwaarts voor Cyient in het vormgeven van onze toekomstvisie.”

De twee bedrijven kwamen vandaag bijeen om de overeenkomst, die opgesteld is als een aankoop van activa en waarvan verwacht wordt dat deze wordt bezegeld eind augustus 2015, te tekenen. Door middel van deze transactie bouwt Cyient verder aan zijn groeistrategie voor de Azië-Pacific-regio, specifiek in de aftermarket-dienstverlening voor de luchtvaartindustrie. Als leider in de luchtvaarttechniek heeft Cyient de afgelopen jaren een goede naam opgebouwd op het gebied van mechanische- en productietechnologie. Dit geldt eveneens voor software, systemen en electronica, als toevoeging op de aftermarket-diensten. Cyient Asia Pacific heeft zijn hoofkantoor in Melbourne, Australië en heeft 11 verkoop- en leveringslocaties verspreid over de regio, in verschillende industrieën.

Over Cyient Limited

Cyient is een wereldwijde leverancier van technologie, gegevensanalyse, netwerken en besturingssystemen. We werken samen met onze klanten om meer te bereiken en een betere toekomst te creëren.

Met onze decennialange ervaring is Cyient in staat om oplossingen te bieden variërend van productontwikkeling, levenslange ondersteuning, proces en netwerktechnologie tot datatransformatie- en analyse. We beschikken over expertise op het gebied van ruimtevaart, consumenten, energie, medische sector, olie en gas, mijnbouw, bouwmachines, halfgeleiders, vervoer per spoor, telecom en nutsbedrijven.

De combinatie van sterke vaardigheden en een mondiaal netwerk van meer dan 13.000 partners verspreid over 38 locaties wereldwijd, stelt in ons staat meetbare en substantiële voordelen te bieden aan belangrijke organisaties over de hele wereld.

Voor meer informatie over Cyient bezoekt u www.cyient.com.

Download de PDF

India