Cyient Foundation en Swarna Bharat Trust lanceren digitale bibliotheek-initiatief in Nellore

De Cyient Stichting lanceerde vandaag een digitale bibliotheek-initiatief op de Akshara Vidyalaya School in Nellore met als doel kansarme studenten toegang geven tot archieven van hoogwaardige educatieve middelen. De lancering valt samen met de 14e verjaardag van de Swarna Bharat Trust, een in Chennai gebaseerde non-profit organisatie, die de school bestuurd. Van het initiatief zullen naar verwachting meer dan 900 studenten profiteren.

De digitale bibliotheek is uitgerust met e-learning hulpmiddelen om studenten te helpen met hun klaswerk, en biedt educatief materiaal in een aantal interessante formaten.

De belangrijkste middelen die worden aangeboden door het digitale bibliotheek-initiatief zijn het volgende:

• Online aanvullend leerportaal voor studenten, docenten en scholen uit de groepen 1 tot en met 10. Cd’s/Dvd’s om toegang te krijgen tot offline content.
  • Leerplan afgestemd op CBSE, ICSE en SSC
  • Leermaterialen voor verschillende vakken (Wetenschap, wiskunde, Engels en Sociale vaardigheden) in meerdere formaten (animaties, video lezingen, presentaties, notities, werkbladen, mind maps, etc.)
  • Een archief van middelen (vraagbanken, lesplannen, projecten, activiteiten, in kaart gebrachte inhoud, professionele ontwikkeling en meer) voor leerkrachten
  • Eenentwintigste-eeuws leer-framework – op vaardigheden gericht, projectmatig en STEM gebaseerd – ontwikkeld door een getalenteerde groep van onderwerpdeskundigen uit de hele wereld
  • Wi-Fi-faciliteit zodat studenten hun eigen toestellen naar de bibliotheek kunnen brengen om toegang tot het internet te kunnen krijgen

Mr. BVR Mohan Reddy, oprichter en beheerder van de Cyient Foundation zei: “Omdat de wereld aan het transformeren is naar het digitale tijdperk, is de meeste informatie nu beschikbaar in digitale formaten. Digital formaten zorgen voor democratisering van informatie die India moet omarmen. Van dergelijke technologieën kan de onderkant van de piramide profiteren en verheffen door het verstrekken van toegang tot informatiebronnen en archieven ongeacht de status of locatie van gebruikers. Premier Modi heeft zijn visie op digitaal bevoegd India in meerdere forums geuit. De Cyient Foundation beheerd al meerdere maatschappelijk verantwoorde ondernemingen (MVO) op het gebied van onderwijs en is naar voren gekomen om de eerste digitale bibliotheek in zijn soort te vestigen. Deze digitale bibliotheek is vernoemd naar een uitstekende voormalig president van India, Dr. APJ Abdul Kalam, die het onderwijs en de kinderen heel dicht bij zijn hart hield. Van de bibliotheek zullen meer dan 900 studenten, van Akshara Vidyalaya in Saraswati Nagar, Venkatachalam Mandal, en Nellore District waar de meeste studenten uit nabijgelegen dorpen op het platteland komen, profiteren. We zijn blij dat de Dr. APJ Abdul Kalam Digital Library wordt ingehuldigd door Hon. HRD minister Smt. Smriti Irani in de aanwezigheid van Hon. Minister van Stadsontwikkeling Mr. Venkiayya Naidu”.

Het aanpakken van de onderwijsbehoeften van kansarme kinderen, voornamelijk in de overheidsscholen, is een belangrijk aandachtspunt van de Cyient Foundation, de MVO-arm van Cyient Limited. De Stichting heeft tot nu toe 13 openbare scholen, die meer dan 8500 leerlingen van de kleuterklas tot aan de middelbare school ondersteunen. Het doel is om van deze scholen de geprefereerde plaatsen te maken om te leren. De Cyient Foundation biedt noodzakelijke infrastructuur, zoals laboratoria, bibliotheken, leermiddelen, en docenten om deelname van studenten, retentie, en natuurlijk, de voltooiing te verhogen.

Sinds haar oprichting bijna 15 jaar geleden, heeft de Cyient Foundation diverse maatschappelijke initiatieven ontworpen en uitgevoerd, waaronder de adoptie van de overheidsscholen. In juni 2015 introduceerde de stichting de Swachh Telangana-Swachh Pathashala campagne (overeenkomstig met het Swachh Bharat programma) voor water, sanitatie en hygiëne (WASH) faciliteiten in 54 overheid scholen, waarvan meer dan 18.000 studenten in Lingampally Mandal in het Ranga Reddy District , Telangana profiteren.

Over Cyient Limited

Cyient is een wereldwijde leverancier van engineering, data-analyse, netwerken en project-oplossingen. Wij werken samen met onze klanten om meer te bereiken en een betere toekomst te vormen.

Met tientallen jaren ervaring, is Cyient goed gepositioneerd om problemen op te lossen. Onze oplossingen omvatten productontwikkeling en life-cycle support, proces en netwerk engineering, data transformatie en analytics. Wij bieden expertise in de ruimtevaart, consumentenbescherming, energie, medische, olie en gas, mijnbouw, zware apparatuur, halfgeleiders, spoorvervoer, telecom en nutsbedrijven.

Sterke mogelijkheden in combinatie met een wereldwijd netwerk van meer dan 12.900 medewerkers in 37 wereldwijde locaties stellen ons in staat om wereldwijd meetbare en substantiële voordelen te leveren aan grote organisaties.

Download de PDF

India