Cyient Foundation en de regering van Telangana lanceren Swachh Telangana-Swachh Pathashalacampagne

Hyderabad, India, 22 juni 2015 – De Cyient Foundation (the CSR tak van Cyient Ltd.) en de regering van de deelstaat Telangana hebben vandaag een memorandum van overeenstemming getekend om de Swachh Telangana-Swachh Pathashalacampagne te introduceren. Naast het Swachh-Bharatprogramma dat recent is geïntroduceerd in India, zal de Telangana-Swachh Pathashalacampagne zorgen voor faciliteiten voor water, riolering en hygiëne (WASH) in 54 overheidsscholen. Dit heeft gevolgen voor meer dan 18.000 studenten in Lingampally Mandal in Ranga Reddy District, Telangana. Het initiatief gaat verder dan de 11 scholen, die momenteel zijn geadopteerd door de Cyient Foundation en zal vervolgens verder worden overgenomen in andere mandals.

De heer BVR Mohan Reddy, oprichter en vertrouwenspersoon avn de Cyient Foundation, zei: “Het zorgen voor en ondersteunen van de maatschappij is één van de fundamentele waarden binnen de Cyient Foundation. We zijn verheugd deel te nemen aan het Swachh Telangana-Swachh Pathashala-initiatief om schoolkinderen in onze buurt te helpen toegang te krijgen tot WASH (water, riolering en hygiëne). Dit is een fundamenteel recht van de mens en essentieel om een waardig en gezond leven te leiden. We zijn toegewijd aan deze missie en willen andere bedrijven uitnodigen om ons te helpen een grotere en meer gezamenlijke impact op de maatschappij te maken.”

Minister van Stadsontwikkeling Shri Venkaiah Naidu nomineerd Mr. BVR Mohan Reddy op 5 januari 2015 als een merkambassadeur van de Swachh Bharatcampagne in Telangana. Mr. Reddy deed de toezegging van de overheidsscholen in Hyderabad Swachh Pathashalas te maken.

De belangrijkste intiatieven, die geïntroduceerd zijn als onderdeel van de Swachh Telangana-Swachh Pathashalacampagne luiden als volgt:

• Waar nodig nieuwe toiletten bouwen
  • Oude toiletten die buiten gebruik zijn renoveren en weer bruikbaar maken
  • Zorgen voor watervoorziening en middelen om toiletten schoon te maken
  • Aanwijzen van schoonmaakpersoneel en de kosten volledig subsidiëren in alle 54 overheidsscholen in Limgampally Mandal
  • Voortdurende steun geven aan de hierboven genoemde activiteiten en de inschrijving van vrouwelijke leerlingen stimuleren
  • Gelijkgestemde organisaties samenbrengen om het Swachh Pathashala-initiatief naar veel meer mandals te brengen

Cyient stuurt haar initiatieven op het gebied van maatschappelijke verantwoordelijkheid als bedrijf aan via de Cyient Foundation. Sinds de oprichting bijna 15 jaar geleden, heeft de Cyient Foundation (voorheen Infotech Enterprises Charitable Trust) verschillende sociale initiatieven geconceptualiseerd en mogelijk gemaakt, waaronder de adoptie van overheidsscholen om kansarme kinderen te steunen. De Cyient Foundation heeft eveneens Andhra Polytechnic College in Kakinada geadopteerd en studenten te ondersteunen bij het behalen van hun diploma en bovendien elk jaar opnieuw werkgelegenheid te verschaffen aan uitmuntende studenten. De stichting heeft als doel de toegang tot kwalitatief onderwijs te faciliteren, deel te nemen aan projecten op het gebied van sociale vernieuwing afgestemd op het bedrijfsleven en te investeren in milieuontwikkelingsprojecten.

Over Cyient Limited

Cyient is een wereldwijde leverancier met oplossingen voor engineering, data-analyse, netwerken en werkzaamheden. We werken samen met onze klanten om meer te bereiken en een betere toekomst te creëren.

Met tientallen jaren ervaring verkeert Cyient in een goede positie om oplossingen voor productontwikkeling, life-cycle ondersteuning, proces, netwerk engineering, gegevenstransformatie en analyse te leveren. We hebben expertise in de sectoren ruimtevaart, consumenten, energie, medisch, olie en gas, mijnbouw, zware apparatuur, halfgeleiders, spoorvervoer, telecommunicatie en nutsbedrijven.

Sterke mogelijkheden in combinatie met een wereldwijd netwerk van meer dan 12.900 medewerkers op 38 locaties wereldwijd stellen ons in staat om meetbare en substantiële voordelen wereldwijd aan grote organisaties te leveren.

For more information about Cyient, visitwww.cyient.com.

Download de PDF

India