Cyient en Downer tekenen overeenkomst voor breedband ontwerpproject in Australië

Samenwerking om het plan/ontwerp van Cyient aan te vullen, in te zetten, in werking te stellen en technische buitendiensten

Melbourne, Australië, 27 oktober 2016 – Downer, een techniek- en infrastructuurbeheerdienst, en Cyient, een globale leider in communicatietechniek en dienstenbeheer met betrekking tot verzekeringsdiensten en -oplossingen, hebben een overeenkomst getekend omtrent een project voor breedband ontwerpdiensten. Cyient zal een ruim aanbod van ontwerptechniekdiensten voorzien in Australië waarbij het gebruik maakt van bestaande data in het produceren van accurate schattingen en volledige breedband ontwerpactiviteiten. Het project zal van start gaan tijdens november 2016. Het breedbandproject in Australië zal voorzien in exclusieve vezelnetwerken voor zakelijke klanten van Communication Service Provider. Breedbandnetwerken hebben een hogere snelheid dan smalband, en ze worden gebruikt om diensten te bepalen bij een level van 2 megabyte en hoger. Het partnerschap met Downer ligt sterk in lijn met het oplossingsgerichte totaalaanbod van Cyient, waarbij het klanten een enkele stop shop aanbiedt voor plan/ontwerp, het inzetten en het inwerking stellen hiervan en technische buitendiensten. Het project bouwt ook verder op de bestaande relatie tussen de twee bedrijven, inclusief FTTx plan en ontwerp, AsBuilts, en Database of Records.

“Deze overeenkomst met Downer breidt de voetafdruk van ontwerptechnieken van Cyient over heel Australië verder uit. We bieden reeds 10 jaar ontwerpdiensten aan in Australië voor toonaangevende Communication Service Providers, en deze samenwerking met Downer bevestigt de positie van Cyient als leider in ontwerptechnieken met betrekking tot communicatiediensten”, zei Sanjay Krishnaa, Senior Vice President, Communications en President Asia Pacific, Cyient.

“Downer is enthousiast om partner te worden met Cyient en zo breedband ontwerpdiensten aan te bieden in Australië. Deze samenwerking tussen onze twee organisaties presenteert een spannende mogelijkheid om kwaliteitsbreedbanddiensten aan te bieden aan onze klanten”, zei Luke Rowlands, General Manager, Network Construction & Maintenance, Downer.

Over Cyient

Cyient is een globale leverancier van ingenieurswerk, fabricage, data analyses, netwerken en oplossingen voor exploitaties. We werken samen met onze clienten om meer te bereiken en zorgen voor een betere toekomst. Met decennia aan ervaring is Cient goed in staat om problemen op te lossen. Onze oplossingen houden productontwikkeling, lifecycleondersteuning, netwerkontwerp, datatransformatie en analyses in. We zorgen voor expertise in ruimte, consument, energie, medisch, olie en gas, mijnen, zwaar gereedschap, halfgeleiders, transport over sporen, telecom en nutsindustrie.

Sterke capaciteiten gecombineerd met een globaal netwerk van meer dan 13,800 deelgenoten over 38 globale locaties zorgen ervoor dat we meetbare en substantiele voordelen brengen naar wereldwijde organisaties.

Over Downer Group

Downer is vermeld op de Australian Securities Exchange en is een leidinggevende provider van diensten aan klanten op markten, inclusief: transportdiensten; technologie- en communicatiediensten; nutsdiensten; Engineering, Construction and Maintenance (EC&M); mijn; en spoor. Downer biedt een oplossingsgericht totaalaanbod van informatie en communicatietechnologie aan voor klanten in Australië en Nieuw-Zeeland, bestaande uit realiseerbaarheid, ontwerp, burgerlijke bouwwerken, netwerkconstructie, inbedrijfstelling, testen, operaties en onderhoud van vezel-, koper- en radionetwerken.

Indië
Anirban Sanyal