Cyient neemt Blom Aerofilms Ltd over

De overname van Blom Aerofilms Ltd zorgt voor aanvullende vaardigheden die Cyient’s end-to-end georuimtelijke oplossingen versterken, in lijn met haar S3 strategie.

India, 7 november 2016 — Cyient India Limited (‘Cyient’) heeft, via haar dochteronderneming Cyient Europe Limited, een definitieve overeenkomst gesloten met Blom AS, Norway, een dochteronderneming van NRC Group ASA, Norway, om 100% van de aandelen van Blom Aerofilms LTD (‘Blom’) over te nemen. Met een vestiging in Cheddar, Somerset, VK, is Blom de toonaangevende leverancier van landmeetkunde, digitale cartografie, luchtfotografie en laserscanning oplossingen. Blom heeft een kernteam van ongeveer 40 mensen in dienst, had een CY15 omzet van om en nabij £6M en een duurzame EBITDA marge van ongeveer 10% met mogelijkheden om synergieën in het leven te roepen met als resultaat een globaal leveringsmodel. Bloms aanwezigheid in het Verenigd Koninkrijk kan terug worden getraceerd tot 1919 toen Aerofilims werd opgericht als het eerste bedrijf in het Verenigd Koninkrijk dat luchtfotografie aan kon bieden. Over de daaropvolgende decennia heeft het bedrijf een rijkdom aan ervaring en een indrukwekkende staat van dienst opgebouwd, met betrekking tot alle soorten georuimtelijke data-acquisitie en services, waaronder grond- en lucht-LIDAR en gegevensmodellering.

John Renard, Cyients President EMEA en BU Head voor Utilities & Geospatial reageerde: ‘Cyient is erg trots op onze georuimtelijke capaciteiten omtrent software en dataverwerking. Deze overname is een aanvulling op deze vaardigheden en het brengt ons tevens in deze industrie toonaangevende kennis met betrekking tot data-acquisitie. Wij geloven dat wij door het combineren van Blom Aerofilms met Cyients georuimtelijke praktijken, Cyient beter kunnen positioneren als een aanbieder van een compleet servicepakket met betrekking tot diensten voor acquisitie, modellering en verwerking. Dit is goed nieuws voor zowel onze bestaande als potentiële klanten. Daarnaast zal Cyient gaan kijken naar de mogelijkheden om deze gecombineerde diensten uit te breiden naar onze andere belangrijke marken, waaronder Smart Cities, Utilities en Transport. Dit is een belangrijke stap voor Cyient in het vormgeven van onze toekomstvisie.’

De transactie zal aan de winst per aandeel bijdragen en wordt verwacht in de komende 30 dagen afgerond te worden.

Over Cyient

Cyient is een globale leverancier van ingenieurswerk, fabricage, data analyses, netwerken en oplossingen voor exploitaties. We werken samen met onze clienten om meer te bereiken en zorgen voor een betere toekomst. Met decennia aan ervaring is Cient goed in staat om problemen op te lossen. Onze oplossingen houden productontwikkeling, lifecycleondersteuning, netwerkontwerp, datatransformatie en analyses in. We zorgen voor expertise in ruimte, consument, energie, medisch, olie en gas, mijnen, zwaar gereedschap, halfgeleiders, transport over sporen, telecom en nutsindustrie.

Sterke capaciteiten gecombineerd met een globaal netwerk van meer dan 13,800 deelgenoten over 38 globale locaties zorgen ervoor dat we meetbare en substantiele voordelen brengen naar wereldwijde organisaties.

Indië
Anirban Sanyal