Cyient voltooit acquisitie van Blom Aerofilms Ltd

De acquisitie van Blom Aerofilms Ltd. leidt tot aanvullende vaardigheden om de end-to-end geospatiale oplossingen van Cyient, die overeenstemmen met zijn S3-strategie, te versterken.

Londen, 30 november 2016 – Cyient Europe Limited (“Cyient”), een volledige dochteronderneming van Cyient Limited, kondigde vandaag de acquisitie van Blom Aerofilms Ltd. (“Blom”) aan als een nieuwe dochteronderneming met 100% eigendom van aandelen. Bloms langdurige en gerenommeerde reputatie op het gebied van het leveren van hoogwaardige data-acquisitie zal de sleutel zijn tot de groei van Cyients vaardigheden en het succesvol uitvoeren van zijn plannen om te groeien.

Blom, gelokaliseerd in Cheddar, Somerset, GB, is een toonaangevende aanbieder van terreinonderzoeken, digitale mapping, luchtfotografie en laserscanoplossingen. Blom heeft een kernteam van circa 40 mensen, had in CY15 een omzet van ~£6M en een duurzame EBITDA-marge van ~10% met mogelijkheden om synergieën in te zetten achter een wereldwijd leveringsmodel. Bloms aanwezigheid in GB kan worden teruggerekend tot 1919, toen Aerofilms werd opgericht als de eerste commerciële luchtfotografiefirma van GB. In de daaropvolgende decennia heeft het bedrijf een heleboel ervaring en een indrukwekkende track record opgebouwd op het gebied van allerlei soorten geospatiale data-acquisitie en -diensten, waaronder lucht- en grondgebaseerde LiDAR en datamodellering.

Het ingelijfde bedrijf zal zaken blijven doen als Blom Aerofilms Ltd. tot 1 januari 2017 en zal daarna verdergaan als een Cyient-onderneming. Op 1 april 2017 wordt het bedrijf volledig geïntegreerd in Cyient Europe Ltd.

John Renard, directeur van Cyient, EMEA en BU-hoofd voor Utilities en Geospatial zegt hierover: “Cyient is erg trots op onze geospatiale vaardigheden rond software en dataverwerking. Deze acquisitie is een aanvulling op deze vaardigheden en biedt ons ook toonaangevende kennis over data-acquisitie. Wij geloven dat door de combinatie van Blom Aerofilms en Cyients geospatiale bedrijfstak Cyient goed kan worden gepositioneerd als complete dienstverlener voor diensten op het gebied van acquisitie, modellering en verwerking. Bovendien is Cyient voornemes om deze gecombineerde diensten naar onze andere belangrijke markten, zoals Smart Cities, Utilities en Transportation, uit te breiden. Dit betekent een aanzienlijk stap voorwaarts voor Cyient in het vormgeven van onze toekomstvisie”. Cyient kondigde eerder een definitief akkoord aan voor de acquisitie van Blom Aerofilms op 7 november 2016.

Over Cyient

Cyient is een globale leverancier van ingenieurswerk, fabricage, data analyses, netwerken en oplossingen voor exploitaties. We werken samen met onze clienten om meer te bereiken en zorgen voor een betere toekomst. Met decennia aan ervaring is Cient goed in staat om problemen op te lossen. Onze oplossingen houden productontwikkeling, lifecycleondersteuning, netwerkontwerp, datatransformatie en analyses in. We zorgen voor expertise in ruimte, consument, energie, medisch, olie en gas, mijnen, zwaar gereedschap, halfgeleiders, transport over sporen, telecom en nutsindustrie. Sterke capaciteiten gecombineerd met een globaal netwerk van meer dan 13,800 deelgenoten over 38 globale locaties zorgen ervoor dat we meetbare en substantiele voordelen brengen naar wereldwijde organisaties.

Indië
Anirban Sanyal