Andhra Universiteit Verleent B.V.R. Mohan Reddy, Voorzitter & Algemeen Directeur van Infotech Enterprises, het Eredoctoraat in de Natuurwetenschappen

Vishakapatnam – 11 februari 2014: Professor G.S.N. Raju, Vice-Kanselier van de Andhra Universiteit, verleende het eredoctoraat in de Natuurwetenschappen aan de Voorzitter en Algemeen Directeur  van Infotech Enterprises, B.V.R. Mohan Reddy. De heer Reddy ontving de graad tijdens de 80ste en 81ste bijeenkomst op 10 februari 2014. De heer Reddy was de belangrijkste gast en sprak op de bijeenkomst over ‘Het Verbeteren van onze wereld door middel van technologie’.

De universiteit betuigde de heer Reddy, een eerste generatie ondernemer erkentelijkheid voor zijn zakelijk leiderschap en zijn enorme bijdrage aan de wetenschap en technologie als een van de pioniers in het leggen van de fundering van de Indiase Ites industrie en voor het beter profileren daarvan op wereldvlak op het gebied van techniek en GIS (Geografische Informatiesystemen). Onder het leiderschap van de heer Reddy is Infotech Enterprises succesvol geweest in het wereldwijd achterlaten van een stempel door het snel en efficiënt leveren van verschillende grootschalige projecten van hoge kwaliteit.

Als belangrijkste gast en alumnus van de Andhra Universiteit richtte B.V.R. Mohan Reddy zich tot het gezelschap  in zijn alma mater en deelde zijn mengingen over hoe technologie de wereld zal veranderen, de convergentie ervan en de nieuwe trends zoals mobiliteit, het “Internet der Dingen” en 3D printen. Hij sprak ook over de rol van deze technologieën bij het ontwikkelen van de natie door een alomvattend beheer te introduceren via e-leren, e-gezondheidszorg en e-bestuur. Hij herhaalde het belang van een systeem van sterke waarden en het belang van het intact houden daarvan. Hij adviseerde de studenten om leren als een reis te beschouwen. De frequente technologische verstoringen en de hoge snelheid van veranderingen maken het voor de studenten noodzakelijk om zichzelf te trainen als multidisciplinaire en veelzijdige deskundigen. De heer Reddy, een sympathieke filantroop, moedigde de studenten aan terug te geven aan de samenleving die hen groot heeft gebracht.

Over Infotech Enterprises:

Infotech Enterprises is opgericht in 1999 en biedt toonaangevende bouwkundige oplossingen, inclusief productontwikkeling en levenscyclusondersteuning, verwerking, netwerk- en inhoudsconstructie voor toonaangevende organisaties over de hele wereld. Met meer dan twee decennia van voortdurende groei maakt Infotech gebruik van een model van wereldwijde levering en samenwerkingsbouwkunde om meetbare en substantiële voordelen voor zijn klanten te bewerkstelligen. Infotech Enterprises is de ideale partner voor organisaties die innovatieve producten sneller willen ontwerpen, onderzoeks- en ontwikkelingskosten willen optimaliseren, hun marktaandeel willen vergroten, de operationele efficiëntie willen verbeteren of het rendement op investeringen in netwerken willen maximaliseren.

Infotech heeft meer dan 11.000 medewerkers verspreid over 38 wereldwijde locaties. We kiezen voor een proactieve benadering van onze klanten met onze hooggewaardeerde leveringscentra in Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en Azië en Oceanië. Onze klanten bestrijken vele industriën als ruimtevaart, consumenten, energie, medisch, zwaar materieel, olie en gas, mijnbouw, HiTech, transport, telecommunicatie en nutsbedrijven inclusief 22 ‘Fortune 500’ en 27 ‘Global 500’ blue chip organisaties. Voor meer informatie, bezoek www.cyient.com.

Om diensten te creëren en te leveren die de verwachtingen van de klanten consequent overtreffen en hun zakelijke flexibiliteit verhogen, gebruikt Infotech een rechtskader van solide interne processen om IP-beveiliging te verzekeren en de kwaliteit van oplossingen en tijdige levering te garanderen. Infotech richt zich op de regels van de kunst in de industrie, internationaal vermaarde normen en rechtskaders, waaronder International Standards Organization (ISO) 9001:2008, Information Security 27001:2005, Medical Devices (ISO 13485), Aerospace (AS9100 C), IRIS Rev 02, CMMI Dev 1.3 en TL 9000 R5.0.

Infotech Enterprises staat genoteerd op de NSE- en BSE-beurs in India.

Persbericht als PDF-document

Kshitij Sharma