Cyient verkort de tijd naar de markt voor haar klanten met een Ervaringscentrum voor ingenieurs

Hyderabad, 17 juli 2014 – Als onderdeel van de bedrijfsvisie om Morgen Samen te Ontwerpen heeft Cyient vandaag een ultramodern Ervaringscentrum in gebruik genomen, waardoor de ingenieurs de mogelijkheid hebben om de producten en onderdelen die het bedrijf ontwerpt te zien, aan te raken en erover te leren. Het doel van het Cyient Ervaringscentrum is om het verschil tussen het ontwerp van ingenieurs en het uiteindelijke product kleiner te maken, wat resulteert in een kortere ontwerpcyclus voor de klanten van Cyient.

De oppervlakte van de nieuwe faciliteit op de Manikonda campus van het bedrijf is groter dan 1390 m² en verdeeld over twee verdiepingen met aparte ruimtes voor tentoonstelling, het maken van prototypen, inspectie en assemblage. Cyent heeft 50 miljoen INR geïnvesteerd om deze faciliteit te bouwen.

Het Cyient Ervaringscentrum concentreert zich op ‘Innovatie @ Cyient,’ wat de ingenieurs helpt om betere prototypen van hun ontwerpen te maken. De faciliteit maakt ook efficiënte productrealisatie mogelijk door de ingenieurs in staat te stellen snel prototypen te maken en daarmee wordt de ontwikkelingscyclus van concept naar uiteindelijk ontwerp versneld.

Het maken van prototypen met geavanceerde Computer Numerical Control (CNC) machines, 3D-printers en tafelmodel machines die plastic en metalen componenten kunnen maken zorgt voor een naadloze transitie van een Computer Aided Design (CAD) naar een fysiek resultaat. Het Centrum zal eigenlijke producten die door Cyient zijn ontworpen tentoonstellen om ingenieurs te helpen om te zien, te analyseren en te leren.

Het Cyient Ervaringscentrum is ontworpen om een wijd spectrum aan branches te ondersteunen inclusief nutsbedrijven en telecommunicatie, ruimtevaart en defensie, spoor/transport, energie en natuurlijke hulpbronnen, zware technieken, consumenten, medisch, en fabricage technieken.

Als herinnering aan deze gelegenheid heeft Pratt & Whitney een PW4090 vliegtuigmotor aan Cyent geschonken, die is geïnstalleerd in het Ervaringscentrum. Deze motor met een stuwkracht van 90.000 pond is bedoeld als een inspiratiebron voor partners van Cyient, als symbool voor de omvang en het bereik van hun kansen en mogelijkheden. Andere motoronderdelen die in een eerder stadium aan Cyent zijn geschonken door Pratt & Whitney zijn ook naar de nieuwe faciliteit verplaatst. Het Centrum zal ook een inspiratie zijn voor ingenieurs in opleiding van de universiteiten waarmee Cyient nauw samenwerkt en die momenteel geen werknemers van Cyient zijn.

Aanwezig bij de inauguratie van de faciliteit waren, naast de Cyient directie, Dr. BVR Mohan Reddy, Executive Chairman, Cyient; Dr. Jayant Sabnis, Vice President, Engineering-Module Centers, Pratt & Whitney; en Mr. Mahesh Patel, Manager, Global Engineering Sourcing, Pratt & Whitney.

Dr. BVR Mohan Reddy zei het volgende over de inauguratie: “Bij Cyient vernieuwen wij constant om efficiënte en verbeterde oplossingen voor onze klanten te leveren. In deze dynamische markt verwachten klanten dat wij hun partners worden om hun bedrijfsdoelstellingen te halen. In lijn met de vereisten van de markt zal ons Ervaringscentrum niet alleen onze ingenieurs in staat stellen om betere producten te ontwerpen, maar ook de tijd van de ontwerpcyclus significant verkorten, wat leidt tot een naadloze productie en een snellere tijd naar de markt voor onze klanten. Dit Centrum zal onze ingenieurs ook helpen om het leren te versnellen en hun uitvindingen sneller vorm te geven”.

Hieraan voegde Dr. Jayant Sabnis toe:  “Pratt & Whitney heeft over meerdere jaren een sterke relatie opgebouwd met Cyient. De PW4090 motor die wij hebben geschonken zal permanent worden tentoongesteld in hun Ervaringscentrum en zal de ingenieurs die aan Pratt & Whitney projecten werken in staat stellen een hands-on ervaring van onschatbare waarde te hebben”.

De infrastructuur voor het maken van prototypen en het gereedschap voor inspecties zullen gefaseerd aan het centrum worden toegevoegd.

Over Cyient Limited

Cyient Limited is een engineering-, netwerk-en operations-oplossingen bedrijf met haar hoofdkantoor in Hyderabad, India. Meer dan 12.000 vennoten in 38 locaties wereldwijd passen expertise in industrieën met inbegrip van lucht-en ruimtevaart, consumentenbescherming, energie, medische, olie en gas, mijnbouw, zware apparatuur, halfgeleider-, spoor-vervoer, nutsbedrijven en communicatie toe. Door nauw samen te werken met klanten om op behoeften te anticiperen en om complexe problemen op te lossen, heeft Cyient lange termijn samenwerkingsverbanden met bedrijven over de hele wereld. Dit stelt hen in staat om meer te kunnen doen en verder te kunnen reiken, wat resulteert in een betere toekomst.

India
Vinay Golla