CYIENT TEKENT EEN DEFINITIEVE OVEREENKOMST OM B&F DESIGN INC. OVER TE NEMEN.

De overname van B&F Design Inc. zal Cyient’s Aerospace & Defense-dienstenaanbod versterken, door Design, Build en Maintain-capaciteiten rond Tooling & Precision Engineering toe te voegen. Dit zal Cyient helpen om een unieke en gedifferentieerde waardepropositie aan haar klanten in de ruimtevaart te bieden.

Hyderabad, India, 10 september 2017: Cyient Limited (“Cyient”), een wereldwijde leverancier van engineering, fabricage, geospatiale, netwerk- en operatiemanagementdiensten aan wereldwijde industriële leiders, heeft via haar subsidiaire Cyient Defense Services Inc. een definitieve overeenkomst getekend om 100% van het eigen vermogen in B&F te verwerven. Design Inc., gebaseerd in New Britain, Connecticut, Verenigde Staten, en in 1965 door Raymond F. Forgione opgericht als een familiebedrijf, B&F Design bood aanvankelijk designdiensten aan lokale productiebedrijven en werd later uitgebreid om de fabricage van tools aan te bieden het heeft een reputatie opgebouwd voor zijn hoogwaardige ontwerp- en toolingcapaciteit. Vandaag omvat hun vakgebied het ontwerp en de fabricage van precisie-motorbouwapparatuur, reparatiegereedschap, bewerking van armaturen en meters en modernisering van motorfabrieken.

B&F Design stelt een team van ongeveer 47 mensen te werk, heeft een omzet tussen $8 en $9 miljoen, met lage, dubbelcijerige EBITDA-marges. Ze brengen ook een sterk team van technische en domeinneskundigen in Aerospace Tooling samen, samen met een gemeenschappelijke klant, onder leiding van Darius Szczepankowski, die als General Manager de leveringsoperaties zal leiden.

Met nieuwe programma’s die in productie gaan, neemt de vraag naar precisie tooling aanzienlijk toe. Deze markt zal naar verwachting sneller stijgen dan deze van ontwerp. Dit is de zesde acquisitie van Cyient in de afgelopen drie jaar, als onderdeel van de ‘Design-Build-Maintain’-strategie. Cyient heeft een sterke kaspositie van $ 155 miljoen en zal blijven zoeken naar acquisities die het bedrijf in staat stellen haar strategie te realiseren en het doel van de industriegroei te realiseren.

Anand Parameswaran, Senior Vice President van Aerospace & Defense, zei, “Cyient heeft een leiderspositie in het leveren van engineering services aan de Aerospace en Defense-markt. Deze overname is een stap in de richting van het verbeteren van onze Build and Maintain-aanbiedingen. Door deze acquisitie zijn we beter gepositioneerd om onze klanten een hogere waarde te bieden door meer uitgebreide werken te verrichten. We zijn ervan overtuigd dat deze overname ons zal helpen bij het bereiken van onze visie.“

De transactie zou EPS-accretief zijn.

Follow news about the company at @Cyient.

For media inquiries, write to press(at)cyient.com

For investor inquiries, write to piyush.parekh(at)cyient.com