Cyient gekozen door Liberty Global om uitrol van breedband te ondersteunen

Cyient gaat Liberty Global ondersteunen om zijn voetafdruk uitbreidingsprogramma te versnellen door breedbanddiensten aan te bieden aan klanten in Europa

Amsterdam, 9 maart 2017: Cyient, een wereldwijde aanbieder van bouwkunde, productie, data analyse, netwerk- en operationele oplossingen, is gekozen door Liberty Global, ‘s werelds grootste internationale kabel TV en breedband bedrijf, om zijn nieuwe GIGAWorld initiatief te ondersteunen Gigabit breedband snelheden te brengen naar zijn operations in Europa.

Afgelopen november werd aangekondigd dat Libery Global’s GIGAWorld initiatief nastreeft breedbandsnelheden van een gigabit en meer naar tientallen miljoenen huishoudens in Europa te brengen. Circa 50 miljoen woningen in Europa hebben momenteel toegang tot Liberty Global’s op vezel gebaseerde ‘GIGAReady’ netwerken. Liberty Global verwacht dat miljoenen meer verbonden zullen zijn in de komende jaren.

Met capaciteiten in het leveren van FTTP (fiber-to-the-premise) en HFC (hybrid-fiber coaxial) planning- en ontwerpdiensten wil Cyient Liberty Global ondersteunen in zijn doel in snellere voorziening van volgende generatie breedbanddiensten aan bestaande en nieuwe klanten.

Dhr. Krishna Bodanapu, algemeen directeur en CEO, Cyient, voegde daaraan toe: ‘We zijn zeer verheugd gekozen te worden voor dit zeer belangrijke groei-initiatief van Liberty Global. Cyient kent vanzelfsprekend de kernvereisten in het leveren van programma’s van deze omvang. Met meer dan 25 jaar ervaring in netwerkbeheer en operation zijn wij bij uitstek geschikt om datagestuurde ontwerpen voor Liberty Global’s voetafdruk uitbreidingsprogramma te leveren.’

Dhr. Colin Buechner, algemeen directeur, toegangsnetwerk, Liberty Global, zei: ‘Met ons GIGAWorld initiatief investeren we in de infrastructuur van ons tijdperk. Door Cyient te kiezen hopen we onze netwerken te verbeteren en uit te breiden zodat ze niet alleen sneller worden, maar ook veerkrachtiger en gevoeliger voor de veranderende behoeften van onze klanten.’

Gedurende de afgelopen vijf jaar heeft Cyient bewezen capaciteit ontwikkeld in het succesvol leveren van planning- en ontwerpdiensten aan meer dan 20 miljoen woningen wereldwijd en in verschillende omgevingen.

Over Cyient

Cyient (Est: 1991, NSE: CYIENT) biedt diensten in engineering, productie, netwerken en operatiemanagement, alsook geospatiale diensten, aan wereldwijde leiders in de industrie. Cyient benut de kracht van digitale technologie en gevorderde analysemogelijkheden, evenals hun domeinkennis en technische expertise, om hun klanten te helpen met het oplossen van complexe businessproblemen. Als een Design-Build-Maintain-partner die oplossingsbezit langs de waardeketen meeneemt stelt Cyient zijn klanten in staat om te focussen op hun kerntaak, innoveren, en daarmee de bocht voor te blijven.

Relaties vormen de basis voor het functioneren van Cyient. Met een klantgerichte aanpak en een personeelsbestand van bijna 14.000 in 21 landen combineert Cyient wereldwijde levering met nabijheid bij hun klanten om als hun verlengde team te functioneren. De focusindustrie van Cyient bevat ruimtevaart en defensie, geneeskunde, telecommunicatie, spoorwegvervoer, halfgeleider, nutsbedrijven, industrie, energie en natuurlijke bronnen.

Volg nieuws over het bedrijf op @Cyient.

Indië
Anirban Sanyal