Cyient Foundation lanceert nog een digitale bibliotheek en een NDLM Centre in Hyderabad

Hyderabad, India, 26 augustus 2015 – Nadat eerder deze maand het startsein gegeven was voor een digitale bibliotheek in Nellore, herhaalt de Cyient Stichting zijn inzet voor digitale geletterdheid door vandaag nog een school op te richten in het Mandal Parishad Primary School, 8 Bataljon, Rangareddy District. Een National Digital Literacy Mission (NDLM) Centrum werd ook geopend op de school. De faciliteiten werden ingewijd door de Eervolle Gouverneur van Andhra Pradesh en Telangana, ESL Narasimhan.

Het voornaamste doel van de bibliotheek is om hoge kwaliteit digitale educatieve middelen te verstrekken aan meer dan 300 kansarme leerlingen van de school, en om de digitale geletterdheid te versnellen. De belangrijkste middelen die de digitale bibliotheek aanbied, wat vergelijkbaar is met die in Nellore, zijn:

• Online aanvullend leerportaal voor studenten, docenten en scholen uit de groepen 1 tot en met 10. Cd’s/Dvd’s om toegang te krijgen tot offline content.
  • Leerplan afgestemd op CBSE, ICSE en SSC
  • Leermaterialen voor verschillende vakken (Wetenschap, wiskunde, Engels en Sociale vaardigheden) in meerdere formaten (animaties, video lezingen, presentaties, notities, werkbladen, mind maps, etc.)
  • Een archief van middelen (vraagbanken, lesplannen, projecten, activiteiten, in kaart gebrachte inhoud, professionele ontwikkeling en meer) voor leerkrachten
  • Eenentwintigste-eeuws leer-framework – op vaardigheden gericht, projectmatig en STEM gebaseerd – ontwikkeld door een getalenteerde groep van onderwerpdeskundigen uit de hele wereld
  • Internetverbinding om de inhoud van diverse digitale bibliotheken te kunnen bereiken

Als aanvulling op het digitale bibliotheek-initiatief van de Cyient Stichting, heeft het National Digital Literacy Mission (NDLM) Centrum in de Mandal Parishad Primary School het doel om buurtgemeenschappen te versterken met digitale geletterdheid, en de inzet van digitaal-versterkte burgersdiensten te faciliteren. Het centrum zal naar verwachting 1.000 leden van de gemeenschap- één uit elke familie- uit 8 Battalion en de omliggende gebieden, trainen in het gebruik van een computer of een digitaal apparaat (zoals een tablet), het gebruik van het internet om informatie te zoeken, het sturen en ontvangen van e-mails en het gebruik van verschillende e-governance-diensten. Opleidingsmodules in het NDLM Centrum zijn ontwikkeld in samenwerking met de NASSCOM stichting, die inhoud over gezondheid, onderwijs, alfabetisering en levensonderhoud omvatten.

Dit is het derde NDLM Centre in Telangana. Meer dan 3.000 leden van de gemeenschap hebben tot nu toe al toegang gehad tot de bestaande centra.

Mr. BVR Mohan Reddy, oprichter en beheerder van de Cyient Foundation zei: “De hele wereld gaat digitaal. Ontwikkelingslanden als India kunnen welvaart versnellen door het aannemen van digitale technologieën, en daarmee verstoring creëren. Door het creëren van digitale bibliotheken, zijn wij onderwijs aan het democratiseren omdat wij studenten in staat stellen om toegang te krijgen tot schatten aan kennis, inclusief cursusmateriaal, algemene kennis en actuele online gebeurtenissen. Door het creëren van faciliteiten voor de Digital Literacy missie, helpen wij burgers vanaf 10 tot 60 jaar om digitaal geletterd te worden, en in sommige gevallen, het verbeteren van de inzetbaarheid. Ik ben blij dat de Cyient Stichting betrokken is bij de opbouw van het land door middel van deze initiatieven. “

Het aanpakken van de onderwijsbehoeften van kansarme kinderen, voornamelijk in de overheidsscholen, is een belangrijk aandachtspunt van de Cyient Foundation, de MVO-arm van Cyient Limited. De Stichting heeft tot nu toe 13 openbare scholen, die meer dan 8500 leerlingen van de kleuterklas tot aan de middelbare school ondersteunen. Het doel is om van deze scholen de geprefereerde plaatsen te maken om te leren. De Cyient Foundation biedt noodzakelijke infrastructuur, zoals laboratoria, bibliotheken, leermiddelen, en docenten om deelname van studenten, retentie, en natuurlijk, de voltooiing te verhogen.

Sinds haar oprichting bijna 13 jaar geleden, heeft de Cyient Foundation diverse maatschappelijke initiatieven ontworpen en uitgevoerd, waaronder de adoptie van de overheidsscholen. In juni 2015 introduceerde de stichting de Swachh Telangana-Swachh Pathashala campagne (overeenkomstig met het Swachh Bharat programma) voor water, sanitatie en hygiëne (WASH) faciliteiten in 54 overheid scholen, waarvan meer dan 18.000 studenten in Lingampally Mandal in het Ranga Reddy District , Telangana profiteren.

Over Cyient Limited

Cyient is een wereldwijde leverancier van engineering, data-analyse, netwerken en project-oplossingen. Wij werken samen met onze klanten om meer te bereiken en een betere toekomst te vormen.

Met tientallen jaren ervaring, is Cyient goed gepositioneerd om problemen op te lossen. Onze oplossingen omvatten productontwikkeling en life-cycle support, proces en netwerk engineering, data transformatie en analytics. Wij bieden expertise in de ruimtevaart, consumentenbescherming, energie, medische, olie en gas, mijnbouw, zware apparatuur, halfgeleiders, spoorvervoer, telecom en nutsbedrijven.

Sterke mogelijkheden in combinatie met een wereldwijd netwerk van meer dan 12.900 medewerkers in 37 wereldwijde locaties stellen ons in staat om wereldwijd meetbare en substantiële voordelen te leveren aan grote organisaties.

Download de PDF

India