Cyient maakt de aankoop van CERTON Software Inc. compleet

De recente aankoop van CERTON zal Cyients vermogen om het risico en de tijd voor de verkoop van veiligheidskritieke producten significant te verminderen voor zijn klanten in de Ruimtevaart, Medische en Vervoersindustrieën.

India, 7 maart 2017 – Cyient Limited (“Cyient”), heeft door zijn steunende Cyient Inc. uit de VS, zijn volledig eigendom, 100% eigendom van CERTON Software Inc. (“CERTON”) verkregen. De aankoop van CERTON zal Cyients bedrijf versterken door unieke systemen constructiewerktuigen, gebaseerd op modellen, toe te voegen en automatiecapaciteiten te testen die gebruikt worden om veiligheidskritieke, omsloten systemen, software en elektronische hardware te ontwerpen, ontwikkelen, simuleren, valideren en verifiëren.

Gebaseerd in Melbourne, Florida, VS, met een kernteam van rond de 45 mensen en verenigd in 2006, is CERTON een IP-geleide, innovatieve leverancier van constructiediensten voor volledige productlevenscyclus voor bedrijven die certificatiegoedkeuring voor veiligheidskritieke producten zoeken. Deze oplossingen verzorgen vooral aan de Ruimtevaart en Defensieindustrie, maar ook in de Medische en Vervoerssectoren.

Anand Parameswaran, Senior Vice President, Ruimtevaart en Defensie, Cyient, merkte op, “Cyient is erg trots op onze constructiecapaciteiten, vooral in de Ruimtevaart en Defensieindustrie. De aankoop van CERTON zal niet alleen onze aanwezigheid in de luchtvaartmarkt verder versterken, maar ook onze productiediensten ondersteunen. CERTONs oplossingen in de reguliere certificatie van het domein van ontwerp, ontwikkeling, validatie en verificatie (V&V) zal onze competenties in de Medische en Vervoersindustrieën ook verbeteren.”

Dhr. Timothy Stockton, CEO en oprichter van CERTON, verklaarde, “Wij geloven dat onze kerncapaciteiten in modelleren, simuleren en automatie van omsloten, veiligheidskritieke systeemvalidatie en -verificatie (V&V) zich verenigen met Cyients globale reikwijdte, financiële sterkte en expertise op het gebied van constructie om klanten van een ongekend Ontwerp Geleide Productie (OGP) aanbod in de Ruimtevaart en Defensie, Medische en Vervoersindustrieën te voorzien. CERTON is trots en opgewonden om deel uit te maken van de Cyient familie en we kijken uit naar wat we samen kunnen bereiken op de markt.”

Cyient had eerder een definitieve overeenkomst om CERTON te verkrijgen aangekondigd, op 24 januari 2017.

Indië
Anirban Sanyal