Cyient benoemt PNSV Narasimham als het wereldwijde hoofd van HR

Hyderabad, India, 04 mei, 2016 – Cyient heeft vandaag PNSV Narasimham (Nam) aangesteld als Senior Vice President en Global Head of Human Resources (HR). Gebaseerd in Cyient’s hoofdkantoor in Hyderabad, India, zal Nam verantwoordelijk zijn om de HR van Cyient wereldwijd te transformeren, inclusief alle functies binnen het de zakelijke vervulling, engagement en HR gedeelde diensten.

Nam is al 25 jaar actief in HR en algemeen beheer, en heeft talrijke initiatieven geleid om organisaties en HR-functies in uitstekend presterende teams te transformeren, in de sectoren fabricage, services en informatietechnologie. In Europa en Noord-Amerika deed hij zijn ervaring op. Nam komt net uit een sabbatical, waar hij een aan de Universiteit van Bristol in het Verenigd Koninkrijk een doctoraat haalde. Daarvoor was hij Executive Vice President en Chief People Officer bij Microland, Global Head of Leadership Initiatives bij Cognizant en Chief Operating Officer bij UBS India Service Center. Eerder in zijn carrière werkte hij voor Arvind Mills, Hewlett-Packard en Motorola.

“Ik ben verheugd om PNSV Narasimham bij Cyient te verwelkomen. Als ik nadenk over onze groei-ambities, denk ik dat ons vermogen om nieuwe rollen te aanvaarden, meer verantwoordelijkheid te nemen, grotere teams te leiden en hogere doelen te halen belangrijke elementen zijn om onze strategie te laten slagen. Ik ben vooral blij dat Nam bij ons komt werken. Zijn ervaring in HR en algemeen beheer zal ons helpen om onze doelen te katalyseren” zei Krishna Bodanapu, Managing Director en CEO, Cyient.

Nam zat in verschillende advies- en werkgroepen van brancheorganisaties en overheid, op het vlak van menselijk kapitaal, ontwikkeling van vaardigheden en inzetbaarheid. Hij is adviseur en heeft aan verschillende management- en onderwijsinstellingen les gegeven. In de afgelopen jaren heeft Nam het beleidseffect van formeel en informeel onderwijs over vaardigheden en inzetbaarheid op macroniveau bestudeerd, en voert actief onderzoek in dit gebied. Hij wordt ook als expert in vaardigheden, competenties en training gevraagd, in Zuid-Azië voor een internationaal evaluatie- en adviesorgaan in Genève.

Over Cyient Limited

Cyient is een wereldwijde leverancier van oplossingen voor engineering, productie, data-analyse, netwerken en operaties. Cyient werkt samen met haar klanten om de technologie te verbeteren, zodat we een betere toekomst kunnen ontwerpen.

Met tientallen jaren ervaring is Cyient goed gepositioneerd om problemen op te lossen. Onze oplossingen omvatten productontwikkeling en ondersteuning tijdens de levenscyclus, proces en netwerk engineering, plus gegevenstransformatie en analytics. Wij hebben expertise in de volgende sectoren; lucht- en ruimtevaart, consumenten, energie, medisch, olie en gas, mijnbouw, zware apparatuur, halfgeleiders, spoorvervoer, telecom en nutssector.

Onze sterke mogelijkheden in combinatie met een wereldwijd netwerk van meer dan 13.100 medewerkers over 38 locaties wereldwijd stellen ons in staat om wereldwijd meetbare en substantiële voordelen te leveren aan grote organisaties.

Download de PDF

India