CERTON voltooit FACE™ verificatie voor Rockwell Collins

Melbourne, FL, 19 juli 2017: CERTON, een Cyient-bedrijf en een erkende Future Airborne Capability Environment (FACE™) verificatieautoriteit, hebben verificatie-activiteiten op de Rockwell Collins’ Avoidance Re-router draagbaar onderdeel uitgevoerd, gecertificeerd volgens de FACE technische norm. De FACE technische norm is de open avionics standard om militaire computing operaties robuuster, interoperabel, draagbaar en veilig te maken. Rockwell Collins’ softwarecomponent werd onafhankelijk geverifieerd tegen de FACE Conformance Verification Matrix door CERTON-ingenieurs en de certificering werd vervolgens bevestigd door de FACE Certification Authority, Vanderbilt University. Met de certificering kan Rockwell Collins hun producten in meerdere vliegtuigen integreren.

Tim Stockton, CEO, CERTON en Vice President van Global Avionics, Cyient, zei, “Als lid van The Open Group FACE Consortium, zijn we trots op de oplossing die ons ingenieursteam aan FACE-klanten levert. Onze inspanningen hebben geholpen de productintegratie met andere FACE-softwarecomponenten, en we kijken ernaar uit om meer verificatieprojecten uit te voeren.”

Over het consortium Open Group FACE™

Het consortium werd in juni 2010 opgericht als een partnerschip tussen overheid en industrie om een open avionics omgeving te definiëren voor gebruik in meerdere vliegtuigtypen. Vandaag is het een luchtvaartgerichte professionele groep die uit leveranciers, klanten en gebruikers bestaat. Het biedt een leveranciersneutraal forum waar industrie en overheid kunnen samenwerken om open normen te ontwikkelen en consolideren, alsook best practices, begeleidingsdocumenten en bedrijfsmodellen die nodig zijn om te leiden tot:

• Gestandaardiseerde benaderingen voor het gebruik van open standaarden binnen avionicsystemen
  • Lagere implementatiekosten voor FACE-systemen
  • Standaarden die een robuuste architectuur ondersteunen en hoogwaardige softwareontwikkeling mogelijk maken
  • Het gebruik van standaard interfaces die leiden tot hergebruik van mogelijkheden
  • Draagbaarheid van applicaties over meerdere FACE-systemen en leveranciers
  • Aankoop van FACE-conformante producten
  • Meer mogelijkheden om de Warfighter sneller te bereiken
  • Innovatie en concurrentie binnen de avionics-industrie

Over de technische norm FACE

De FACE technische norm is de open avionics standard om militaire computing operaties robuuster, interoperabel, draagbaar en veilig te maken Met de standaard kunnen ontwikkelaars een brede catalogus van toepassingen maken voor gebruik in het gehele spectrum van militaire luchtvaartsystemen via een gemeenschappelijke bedrijfsomgeving. De laatste uitgave van de standaard bevordert verder de interoperabiliteit en draagbaarheid met verbeterde eisen voor het uitwisselen van gegevens tussen FACE-componenten en de nadruk op het bepalen van gemeenschappelijke taalvereisten voor de standaard.

Over CERTON:

In de afgelopen tien jaar heeft CERTON een identiteit van ongekende veiligheidskritische certificeringsoplossingen in de luchtvaart-, medische apparatuur- en transportindustrie gekregen. CERTON heeft intern tools en exclusieve technologie ontworpen om de goedkeuring van veiligheidskritische systemen, software en complexe hardware te stroomlijnen. Deze concurrentievoordelen stellen CERTON in staat om de tijd-tot-markt van klantproducten te minimaliseren, terwijl de klanten vaste kosten worden aangeboden. CERTON biedt expertise in alle fasen van levenscycli van systemen, software en complexe hardwareproductdesign om de snelle goedkeuring van veiligheidskritische klantenproducten te ondersteunen. In januari 2017 werd CERTON door Cyient overgenomen.